filmeu

Class History of Biological Thought

  • Presentation

    Presentation

    To provide fundamental knowledge and develop skills within the history and epistemiology of biology.

    Provide specific knowledge on the history and evolution of ideas and thought in biology; mais advances in the area of biology and impact oof ethical nature, which are associated.

    To have a global perspective of the scientific advances from different historical eras, and in particular the present time (XX-XXIth century).

    To capacitate the students for future projects that may investigate History of Biology (in particular in Portugal), 

  • Code

    Code

    ULHT101-4541
  • Syllabus

    Syllabus

    Apresentação da disciplina; método de avaliação; bibliografia. 

    Uma visão global da história da Ciência; o progresso da descoberta.

    A Evolução como eixo central do pensamento em Biologia; da História Natural de Aristóteles à revolução darwinista, ao pós-darwinismo

    A Genética: do conceito primordial de hereditariedade à revolução mendeliana, pós-mendeliana; a Genética Molecular.

    Biologia celular e de desenvolvimento; a teoria celular e a organização celular e histológica; da observação microscópica ao entendimen

    O mundo dos micróbios: da ideia da geração espontânea à observação microscópica; Pasteur, Koch. A moderna Microbiologia e as suas 

    Fisiologia: a transição do pensamento descritivo da Biolgia, para o conceito funcional (da célula, tecido, órgão); evolução do conhecimenPlantas.

    Síntese final.

     

  • Objectives

    Objectives

    1. To know the history and development of ideas and biological thought; main scientific advances in biology, and the impact of their applicaethical nature. 2. To understand the main applications of biology in curative and forensic medicine, in bio-industries and other branches of binformation based on modern technologies of communication and information. 4. Improve mastering of the English language applied to biololine platform Moodle, in use at ULHT. Students who complete this course should: acquire an integrated perspective of Biology, and of the evotime, such as to contextualize its changes and recent advances. 

  • References

    References

    • Magner, L. 1994. A History of the Life Sciences. Ed. Marcel Dekker.

      Fitas, A.J.S., M.A.E. Rodrigues e M.F. Nunes. 2008. Filosofia e História da Ciência em Portugal no Séc. XX. Caleidoscópio. 295pp.

       

SINGLE REGISTRATION
Lisboa 2020 Portugal 2020 Small Logo EU small Logo PRR republica 150x50 Logo UE Financed Provedor do Estudante Livro de reclamaões Elogios