|
TIPO |
Descrição |
ANO |
Capítulo de livro científico ou técnico |
Costa, C. Car, V., Papadimitriou, S., (forthcoming), Good Practices and Emerging Trend. In Frau-Meigs, D., Flores, J., Velez, I., Public policies in media and information literacy in Europe: cross-country comparisons. Routledge. |
2017 |
Responsabilidade pela organização de evento científico de âmbito internacional |
Membro da Organização da Pré-Conferência - Accessing, Capturing and Interpreting Young People's Voices: A Reflexive Workshop on Creative, Visual and Ethically-Informed Methods and Approaches in a Connected World
University of Westminster Marylebone Campus, 35 Marylebone Road, LONDON NW1 5LS
|
2015 |
Capítulo de livro científico ou técnico |
Jorge, A., Pereira, L., & Costa, C. (2015). Media Education Practices in Portugal-A Panoramic View. In I. Eleá (Ed.), Agents and Voices: A Panorama of Media Education in Brazil, Portugal and Spain (pp. 165¿170). Nordicom. www.nordicom.gu.se/en/publikationer/agents-and-voices |
2015 |
Artigo publicado em revista sem referee (inclui os working papers) |
Costa, C., Jorge, A., & Pereira, L. (2014). Media and Information Literacy Policies in Portugal (2013). Paris: ANR-Translit/COST. Retrieved June 12, 2014
from
http://ppemi.ens-cachan.fr/data/media/colloque140528/rapports/PORTUGAL_2014.pdf
|
2014 |
Capítulo de livro científico ou técnico |
Jorge, A.,Pereira, L & Costa, C. (2014) Práticas de educação para os media em Portugal. Uma visão panorâmica. In Eleá, I., Agentes e Vozes-Um Panorama da Mídia-Educação no Brasil, Portugal e Espanha.www.nordicom.gu.se/en/publikationer/agentes-e-vozes |
2014 |
Capítulo de livro científico ou técnico |
Costa, C. (2014), ¿Marcas, literacia mediática e pré-adolescentes¿, In Eleá, I., Agentes e Vozes: Um Panorama Da Mídia-Educação
no Brasil, Portugal e Espanha. (Yearbook 2014). Nordicom: Gothenburg University. |
2014 |
Capítulo de livro científico ou técnico |
Costa, C. (2014). Marcas, literacia mediática e pré-adolescentes. In Eleá, I., Agentes e Vozes - Um Panorama da Mídia-Educação no Brasil, Portugal e Espanha. Nordicom, International Clearinghouse on Children and Media. www.nordicom.gu.se/en/publikationer/agentes-e-vozes |
2014 |
Capítulo de livro científico ou técnico |
Livingstone, S., Wijnen,. C., Papaioannou, T., Costa, C., & Grandio, M. d. (2013). Situating media literacy in the changing media ecology: critical insights from European research on audiences. In N. Carpentier, K. Schroeder, & L. Hallett, Transforming Audiences, Transforming Societies. Routledge. |
2013 |
Artigo publicado em revista científica internacional com referee |
DAMÁSIO, Manuel; HENRIQUES, Sara & COSTA, Conceição (2012). Belonging to a community: the mediation of belonging. Observatorio (OBS*) Journal, Special issue: Networked belonging and networks of belonging, COST ACTION ISO906 ¿Transforming Audiences, Transforming societies¿, pp.127-146. |
2012 |
Artigo publicado em revista científica internacional com referee |
Costa, C. & Damásio, M. (2012). Elementary school goes online - making sense of peer-to-peers and peer-to-content interactions with SNA, MERJ (The Media Education Research Journal) 03:01. |
2012 |
Artigo publicado em revista científica internacional com referee |
Costa, C., & Damásio, J. M. (2010). How media literate are we? The voices of 9 years old children about brands, ads and their online community practices. (G. Cardoso, & R. Espanha, Edits.) Obercom Journal, 4 (4), Online Journal available at: http://obs.obercom.pt/index.php/obs. |
2010 |
|