filmeu

Docente
Teresa De Jesus Correia Paulino Dos Santos

Teresa De Jesus Correia Paulino Dos Santos
tjc***@gmail.com
3D18-685A-88DD
0000-0002-7165-9051

Resume

Graduated in Teaching Technological Education from Universidade Aberta, Master from the University of Minho, in Educational Sciences, Sociology of Education and Educational Policies and Master from Universidade Lusófona, in Educational Sciences, Area of Specialization in School Administration. PhD in Innovation and quality in Formal and non-Formal educational contexts from the University of Vigo and post-doctorate from the University of Minho in Educational Sciences, in the Specialty of Curricular Development. It is affiliated with the Portuguese Society of Educational Sciences (SPCE) and with the Association pour le Développement des Méthodologies d’Évaluation en Éducatione ADMEE-Europe. She is a guest assistant professor, Collaborating Researcher at the Lusófona University of Humanities and Technologies, and Member of the Board of Directors of the Center for Interdisciplinary Studies in Education and Development CeiED at the Lusófona University of Humanities and Technologies. As a researcher and author, she has published works in Education Sciences: educational policies, curriculum and assessment, educational technologies and education and sustainability. She has participated in several national and foreign publications, either individually or in co-authorship, namely: 9 book chapters, 17 articles in scientific journals and 13 conference articles.

Graus

  • Pós-doutoramento
    Estágio Científico Avançado de Pós- Doutoramento em Ciências da Educação, )
  • Doktor (PhD)
    Innovación e calidade en âmbitos educativos Formais e non Formais
  • Mestrado
    Mestrado em Ciências da Educação, Área de Especialização em Administração Escolar
  • Mestrado
    Mestrado em Sociologia da Educação e Politicas Educativas
  • Licenciatura
    Licenciatura em Ensino de Educação Tecnológica

Publicações

Artigo em revista

  • 2022-12-01, Tecnologias digitais e pandemia COVID-19: desafios sentidos pelos professores da educação básica, Revista EDaPECI
  • 2021-08-08, A utilização de tecnologias de suporte ao ensino a distância: perspetivas dos professores, Revista INFAD de Psicología. International Journal of Developmental and Educational Psychology.
  • 2020-02-20, Para uma avaliação emancipadora: a mediação pelo diálogo, Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
  • 2017-12-17, Impacto das tecnologías no currículo escolar: Perspetivas dos alunos do Ensino Básico, Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación
  • 2017-12-17, Factores de (In)Sucesso no Ensino Básico: Perspectivas de Encarregados de Educação, Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación
  • 2017-08-23, O contributo das tecnologias no desenvolvimento do curriculo escolar: perspetivas dos alunos, Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
  • 2016-12-20, As mudanças educativas proporcionadas pelas políticas de avaliação, Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
  • 2015-11-01, Perspetivas de avaliação das aprendizagens no ensino básico, Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación

Capítulo de livro

  • 2023, The (Re)invention of Pedagogy Through Digital Technologies in Time COVID-19
  • 2023, Learning in the Context of Digital Technologies: What Lessons Can We Learn from Covid-19 in Basic Education?
  • 2022, Contribution of the Emergence of Distance Learning in Times of the COVID-19 Pandemic: Perspectives of Pre-school and Primary School Teachers
  • 2021, Suportes de Aprendizagem com as Tecnologias em Tempo de Covid-19- Perspetivas dos Professores, 1, 1
  • 2021, A IMPORTÂNCIA DO TRABALHO COLABORATIVO NA APRENDIZAGEM_PERSPETIVAS DE PROFESSORES, CURRÍCULO, AVALIAÇÃO, FORMAÇÃO E TECNOLOGIAS DIGITAIS EM EDUCAÇÃO, 1, 1, CIIE – CENTRO DE INVESTIGAÇÃO E INTERVENÇÃO EDUCATIVAS, FACULDADE DE PSICOLOGIA E DE CIÊNCIAS DA EDUCAÇÃO DA UNIVERSIDADE DO PORTO (FPCEUP)
  • 2019, A Avaliação como prémio - Perspetivas de alunos e de Encarregados de Educação, 1, 1, Atena Editora

Artigo em jornal

  • 2017, The contribution of technologies in the development of the school curriculum: students' perspectives, SOURCE-WORK-ID: cv-prod-id-2367694

Artigo em conferência

  • 2023-12-28, Avaliação para a aprendizagem no ensino superior: O e-portefólio como dispositivo de Avaliação
  • 2022-03, FOR A LEARNING-TO-LEARN CULTURE: WHAT LESSONS TO LEARN WITH COVID-19?
  • 2022-03, COVID-19 : THE (RE)INVENTION OF PEDAGOGY?
  • 2021-11-03, Ensino remoto de emergência _ operacionalização da educação artística , XVI Congresso Internacional Galego-Português de Psicopedagogia
  • 2021-11-03, A articulação curricular na Escola Portuguesa de Cabo Verde_ a transição para a escolaridade obrigatória

Email


Lisboa 2020 Portugal 2020 Small Logo EU small Logo PRR republica 150x50 Logo UE Financed Provedor do Estudante Livro de reclamaões Elogios