A sala de cinema Fernando Lopes já reabriu. Veja a programação completa aqui

filmeu

Docente
Diogo De Andrade

Diogo De Andrade

Resume

Diogo Nuno Dias Mesquita Gomes de Andrade. Atua na(s) área(s) de Ciências Exatas com ênfase em Ciências da Computação e da Informação. No seu currículo Ciência Vitae os termos mais frequentes na contextualização da produção científica, tecnológica e artístico-cultural são: MATEMÁTICA; LINGUAGEM PYTHON; PROGRAMAÇÃO DE JOGOS; MATHEMATICS; PYTHON PROGRAMMING LANGUAGE; GAME PROGRAMMING; COMPUTER GRAPHIS; COMPLEX SYSTEMS;NETWORK SCIENCE .

Graus

  • Licenciatura
    Engenharia Informática e de Computadores
  • Doutoramento
    Novos Media e Sistemas Ubíquos

Publicações

Software

Artigo em revista

  • 2023-10, Generating multidimensional clusters with support lines, Knowledge-Based Systems
  • 2022-08-01, Unity Snappable Meshes, Software Impacts
  • 2022, Procedural Generation of 3D Maps With Snappable Meshes, IEEE Access
  • 2020-11-12, Generative Art with Swarm Landscapes, Entropy

Artigo em conferência

  • 2023-04-12, Automated Generation of Map Pieces for Snappable Meshes
  • 2022-11-21, Improving the CS Curriculum of a Top-Down Videogames BA
  • 2021-06-26, PyXYZ: An Educational 3D Wireframe Engine in Python, 26th ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education
  • 2020-11-27, Procedural Game Level Generation by Joining Geometry with Hand-Placed Connectors, Videojogos 2020 - 12th International Conference on Videogames Sciences and Arts
  • 2020-06-15, Fun Maths for All Game Development Students

Outra produção

  • 2024-05-29, Class videos, Videos for the theoretical classes lectured in the Videogame Development degree on Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologia
  • 2019-01-01, Github Universidade Lusófona - Curso de Videojogos

Email


Lisboa 2020 Portugal 2020 Small financiado eu 2024 prr 2024 republica portuguesa 2024 Logo UE Financed Provedor do Estudante Livro de reclamaões Elogios