-
Apresentação
Apresentação
_
-
Disciplina do curso
Disciplina do curso
-
Grau | Semestres | ECTS
Grau | Semestres | ECTS
Mestre | Semestral | 6
-
Ano | Natureza | Lingua
Ano | Natureza | Lingua
1 | Obrigatório | Português
-
Código
Código
ULHT7091-26914
-
Pré-requisitos e co-requisitos
Pré-requisitos e co-requisitos
Não aplicável
-
Estágio Profissional
Estágio Profissional
Não
-
Conteúdos Programáticos
Conteúdos Programáticos
Descrição dos conteúdos [Preencher Tópico] [Preencher Descritivo] [Preencher Tópico] [Preencher Descritivo]
-
Objetivos
Objetivos
_
-
Metodologias de ensino
Metodologias de ensino
_
-
Bibliografia principal
Bibliografia principal
Rippe, J.M.. (2021). Manual of Lifestyle Medicine (1st ed.). Boca Raton, FL, USA: CRC Press. https://doi.org/10.1201/9781003043706 ¿ Sagner, M., Egger, G., Binns, A., Rossner, S.. (2017). Lifestyle Medicine: Lifestyle, the Environment and Preventive Medicine in Health and Disease (3rd ed.). San Diego, USA: Academic Press ¿ Revenson, T. A., & Gurung R. A. (2019). Handbook of health psychology. Routledge. ¿ Thirlaway, K., & Upton, D. (2009). The psychology of lifestyle: Promoting healthy behaviour. Routledge/Taylor & Francis Group.
-
Avaliação
Avaliação
Continuous evaluation: the final grade (FG) is calculated as follows:
o A (50%): A written test that assesses students' understanding of theoretical concepts.
o B (50%): The resolution, presentation, and discussion of exercises and practical cases, allowing students to demonstrate their ability to apply what they have learned to real-world scenarios.
Exam option: final written exam comprising all syllabus contents in case the student fails the continuous evaluation.
-
Mobilidade
Mobilidade
Não




