-
Apresentação
Apresentação
.
-
Disciplina do curso
Disciplina do curso
-
Grau | Semestres | ECTS
Grau | Semestres | ECTS
Mestre | Semestral | 3
-
Ano | Natureza | Lingua
Ano | Natureza | Lingua
1 | Opcional | Português
-
Código
Código
ULHT7091-27373
-
Pré-requisitos e co-requisitos
Pré-requisitos e co-requisitos
Não aplicável
-
Estágio Profissional
Estágio Profissional
Não
-
Conteúdos Programáticos
Conteúdos Programáticos
.
-
Objetivos
Objetivos
.
-
Metodologias de ensino
Metodologias de ensino
.
-
Bibliografia principal
Bibliografia principal
Glasgow, R. E., Harden, S. M., Gaglio, B., Rabin, B., Smith, M. L., Porter, G. C., ... & Estabrooks, P. A. (2019). RE-AIM planning and evaluation framework: adapting to new science and practice with a 20-year review. Frontiers in public health, 7, 64. Skivington, K., Matthews, L., Simpson, S. A., Craig, P., Baird, J., Blazeby, J. M., ... & Moore, L. (2021). A new framework for developing and evaluating complex interventions: update of Medical Research Council guidance. bmj, 374. Sørensen, K., Van den Broucke, S., Fullam, J., Doyle, G., Pelikan, J., Slonska, Z., ... & (HLS-EU) Consortium Health Literacy Project European. (2012). Health literacy and public health: a systematic review and integration of definitions and models. BMC public health, 12(1), 80. Nutbeam, D. (2008). The evolving concept of health literacy. Social science & medicine, 67(12), 2072-2078.
-
Avaliação
Avaliação
Description
Data limite
Ponderação
Performance during the project period
dd-mm-yyyy
20%
Oral presentation of the project
dd-mm-yyyy
30%
Final evaluation through Q&A with a jury
dd-mm-yyyy
50%
-
Mobilidade
Mobilidade
Não




