Docente
João Robert
Nome Completo:
João Robert Paula Nogueira
p47***@ulusofona.pt
CB1F-D376-E522
0000-0001-5849-5577
Resume
João Robert Paula Nogueira. Concluiu o Doutoramento em Educação em 2020 pela Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias, concluiu o(a) Mestrado em Ecologia, Gestão e Modelação dos Recursos Marinhos em 2005 pela Universidade de Lisboa e concluiu a Licenciatura em Licenciatura em Física em 1989 pela Universidade de Lisboa. É Professor auxiliar na Universidade Lusófona de Humanidades e Tecnologias. Publicou 6 artigos em revistas especializadas. Possui 3 capítulos de livros.
Graus
-
LicenciaturaLicenciatura em Física
-
MestradoEcologia, Gestão e Modelação dos Recursos Marinhos
-
DoutoramentoDoutoramento em Educação
Publicações
Artigo em conferência
- Towards an Operational Model for the Tagus Estuary., European Geosciences Union 1st General Assembly.
- Towards a hydrodynamic and biogeochemical operational model for the Portuguese coast., International Conference on Mathematics and Continuum Mechanics.
- The low frequency circulation over Aviles Canyon: observations and modelling, European Geosciences Union 1st General Assembly.
- Processes over submarine canyons: with focus on internal tide at Nazaré Canyon., International Conference on Mathematics and Continuum Mechanics.
- Numerical study of the relationship between the vertical migration strategies and the horizontal dispersion patterns, 36th Annual Larval Fish Conference
- Downscaling a large-scale Ocean-Basin model: an intercomparision exercise in the Bay of Biscay,, V European Conference on Computational Fluid Dynamics.
- Correction on Cooper and Haines method with the relation between sea-level and bottom pressure variability., V European Conference on Computational Fluid Dynamics
- Analysis of superficial anomalies observed in Iberia southwest coast - numerical model approach., International Conference on Computational Methods in Marine Engineering, MARINE 2011.
- 2021-09-09, Colaboração entre professores do ensino superior e Inquiry Learning Spaces interdisciplinares, XI CONGRESO INTERNACIONAL EN INVESTIGACIÓN EN DIDÁCTICA DE LAS CIENCIAS 2021
- 2019-01-25, Aprendizagem significativa no ensino da Física no secundário: abordagem numa investigação-acção., III Enjie - Encontro Nacional de Jovens Investigadores em educação
Capítulo de livro
- 2023, Integrated Physics Learning Using an Interdisciplinary Inquiry Learning Space, An Exploratory Study Using Computer Programming
- 2013, Sardine Larvae Vertical Migration and Horizontal Dispersion Patterns Related to Light Intensity in The Dynamic Western Portuguese Coast: A Numerical Study ., Ocean modelling for coastal management: Case Studies with MOHID, IST Press
- 2013, Alternative Method to Initialize Regional Ocean Models Using Geostrophic Velocities: Application to the Bay of Biscay, Ocean modelling for coastal management: Case Studies with MOHID, IST Press
Artigo em revista
- 2022-04-22, A Framework and a Research Design Proposal to Identify Preservice Teachers' Integration Performance of Science and Mathematics, Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education
- 2019-08, From the Hidden Protest of Students towards Problem-Based Learning, Education Sciences
- 2019, Computational Programming as a Tool in the Teaching of Electromagnetism in Engineering Courses: Improving the Notion of Field, Education Sciences
- 2005-06, Survival of sardine larvae off the Atlantic Portuguese coast: a preliminary numerical study, ICES Journal of Marine Science
- 2005, A high resolution model of ocean circulation over the Nazaré Canyon, Geophysical Research Abstracts
- 2004, Slope current in the Cantabrian: Observations and modeling of seasonal variability and interaction with Aviles Canyon., ICES CM 2004
Poster em conferência
- 2021-10-07, Integrated Physics Learning using an interdisciplinary Inquiry Learning Space: an exploratory study using computer programming, 2nd International Conference on Science Technology and Education STE 2021
Resumo em conferência
- 2021-09-01, Using PBL as a context to identify preservice teachers' integration performance of science and mathematics, ESERA 2021, Fostering scientific citizenship in an uncertain world
- 2017, Computational programming in teaching of physics: enhancing the integration of mechanics concepts, 14th IARTEM Conference
- 2017, A programação computacional utilizada no Ensino da Física no Secundário: Procurando a integração de conceitos na Mecânica, IV Encontro Internacional da Casa das Ciências
- 2017, A programação computacional no Ensino da Física no Secundário: a desconstrução de pré conceitos, Encontro de Ciência e Tecnologia 2017
- 2016, A programação computacional como elemento integrador de conceitos no processo ensino/aprendizagem de Física no ensino secundário: uma análise exploratória, 7º Encontro de investigadores: Lusofonia, da dominação colonial à cooperação
Tese / Dissertação
- 2020-06-25, Doutoramento, Programação computacional e aprendizagem significativa em Física: Um estudo exploratório com alunos do ensino secundário
- 2005, Mestrado, Estudo numérico do recrutamento de pequenos peixes pelágicos na Costa Ibérica