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Class Hotel Management

  • Presentation

    Presentation

    Portugal, eminently an emitting tourism destination, has as one of its factors of attraction the quality of
    accommodation offer. In a destination that registered, in 2018, 57.6 million overnight stays in hotel
    accommodations, its hotel industry accentuates the concern for the offer of distinctive developments,
    valuing the quality of service provided.
    The Hotel Management course aims to provide students with the knowledge to understand the various
    concepts and axes underlying the hotel operation and to act in the management of operations of a hotel
    unit, especially in its accommodation and food and beverage offerings.

  • Code

    Code

    ULHT225-531
  • Syllabus

    Syllabus

    Description of contents
    Accommodation management, environment and basic concepts
    Front Desk / Front Office department
    Housekeeping department
    Reservation department
    F&B department
    Budget Management
    Hotel management new models and F&B

  • Objectives

    Objectives

    The Curricular Unit of Hotel Management aims to contribute to the training of students in
    terms of knowledge, planning, and operational management of hotel establishments and others.
    Good management of hotel units is essential in an increasingly competitive industry, to achieve
    the defined economic objectives and thus profit from hotel investment.

  • Teaching methodologies and assessment

    Teaching methodologies and assessment

    A metodologia de ensino proposta prende-se com a exposição teórica e teórico-prática da matéria
    lecionada, permitindo ao aluno ter uma visão da função e responsabilidades da gestão global duma
    unidade hoteleira ou ao nível de cada produto (alojamento, restauração, nomeadamente), em particular,
    mas também tendo oportunidade de ter uma visão e aplicação desse contexto a situações
    proporcionadas pelo docente em artigos ou estudos de casos. De resto, a união entre a exposição
    teórica da matéria, com a participação dos alunos, e a resolução de exemplos práticos contextualizados
    a exercícios próprios da responsabilidade de gestão permitem aos alunos a familiarização com os
    conceitos e o contacto com os problemas reais com que em breve poderão deparar-se. O sistema de
    avaliação proposto, ao fomentar a análise e discussão dos problemas na aula e valorizar a investigação
    e a pesquisa, em trabalho individual, incrementa a capacidade de análise do aluno e do seu poder de
    argumentação.

  • References

    References

    Clayton B. (2011). Introduction to the Hospitality Industry, 8th edition, Kindle Edition. ISBN 978-0470399163
    Costa, R. (2012). Introdução à Gestão Hoteleira, 4ª edição, Almedina. ISBN 9789727578603
    Hidalgo, A., Martín-Barroso, D., Nuñez-Serrano, J. A., Turrión, J., & Velázquez, F. J. (2022). Does hotel management matter to overcoming the COVID-19 crisis? The Spanish case. Tourism Management, 88, 104395.
    Kirk, D. (2010). Environmental management for hotels. Routledge.
    Moser, F. (2002). Manual de Gestão de Alimentação e Bebidas, CETOP. ISBN 9789726415213
    Xu, S., Stienmetz, J., & Ashton, M. (2020). How will service robots redefine leadership in hotel management? A Delphi approach. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 32(6), 2217-2237.

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