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Presentation
Presentation
A Business Plan is a duly substantiated statement about a business opportunity, the business model, business objectives, reasons why they are attainable, what are the risks and rewards, and the plans to achieve them. The proposed evaluation covers this element and the verification of the central theoretical contents taught, thus ensuring suitability with the objectives of the UC
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Class from course
Class from course
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Degree | Semesters | ECTS
Degree | Semesters | ECTS
Bachelor | Semestral | 4
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Year | Nature | Language
Year | Nature | Language
2 | Mandatory | Português
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Code
Code
ULHT168-1945
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Prerequisites and corequisites
Prerequisites and corequisites
Not applicable
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Professional Internship
Professional Internship
Não
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Syllabus
Syllabus
1. Strategic Marketing 2. Strategic diagnostic models 3. Development of Objectives 4. Market selection and positioning 5. Marketing policy formulation
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Objectives
Objectives
It is expected that at the end of this curricular unit the student will have the necessary skills to prepare the analysis of a company's Marketing policies and strategies, knowing how to prepare the diagnosis of the situation and establish the objectives and strategic lines to be applied.
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Teaching methodologies
Teaching methodologies
Marketing simulator
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References
References
Graham Hooley, Nigel Piercy1, Brigitte Nicoulaud & Jonh Rudd, Marketing Strategy and Competitive Positioning, London: Pearson, 2020 Mooradian, Matzler & Ring (2014) Strategic Marketing, 1/E, NY: Prentice Hall
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Assessment
Assessment
Avaliação Contínua:
Duas provas de frequência escrita (individual 25% cada), um projeto de grupo (3 elementos) definição de uma estratégia numa empresa do sector de serviços ou produtos de grande consumo (enunciado a disponibilizar) (25%) análise e resolução de um estudo de caso (a disponibilizar) (25%).
Avaliação por exame:
Caso o aluno reprove em avaliação contínua poderá realizar exame de recurso que constará de uma prova escrita com peso e complexidade equivalente às provas escritas realizadas em avaliação contínua e que inclui a resolução de um estudo de caso e deverá também submeter um projeto individual respeitando o enunciado de projeto disponibilizado para avaliação contínua.
Exame: prova escrita (inclui estudo de caso) = 75%. Projeto=25%.
Caso o aluno tenha avaliação positiva no projeto em avaliação contínua não necessita de realizar o mesmo na avaliação por exame.
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Mobility
Mobility
No




