filmeu

Class Operational Marketing

  • Presentation

    Presentation

    The course unit Operational Marketing focuses on the practical decision-making dimension of marketing, exploring the variables of the marketing mix and their application in different organizational contexts. Students will understand how choices regarding product, price, communication, and distribution directly influence business performance. The course bridges theory and practice, encouraging students to develop critical thinking and analytical skills to address today?s market challenges.
  • Code

    Code

    ULHT168-7047
  • Syllabus

    Syllabus

    * The Marketing process * Market-oriented strategic planning * Analysis of the Marketing environment (External / Internal Analysis) * Product * Price * Promotion * Place * Sales force * Evaluation and Control * Present a general perception of different areas of Marketing, such as : Sectoral Marketing B2B Marketing, Service Marketing, Social Marketing, Sports Marketing, Relational Marketing, Tourism Marketing, among others
  • Objectives

    Objectives

    Understand the fundamental concepts and principles of marketing. Analyze market dynamics and their impact on organizational strategy. Apply the variables of the marketing mix in the development of operational marketing plans. Discuss and evaluate marketing decisions, fostering critical awareness and analytical ability. Acquire the skills to analyze marketing activities across different contexts.
  • Teaching methodologies

    Teaching methodologies

    Active learning methodologies will be used to promote reflection and discussion of current topics related to Marketing, in its most operational aspect. Students will have a theoretical exposure to the topics that encompass marketing with practical examples from the national and international market that allow them to be linked to practice. 
  • References

    References

    Kotler, P, Armstrong, G., Opresnik, M.O. (2023) - Principles of Marketing, Pearson Education, 19th edition. Kotler, P. e Keller, K. (2012) - Administração de Marketing - Edição Novo Milénio. Northwestern University. Kotler, P., Keller, E., Hansen, T., Brady, M. e Goodman, M. (2016) - Marketing Administration. Pearson Education Limited, 3rd edition. Baynast, A., Lendrevie, J.; Lévy, J., D.; Dionísio, P.; Rodrigues, V. (2018), Mercator - 25 Anos - O Marketing na Era Digital. 1a Edição, Publicações D. Quixote. McDonald M., e Wilson, H., (2011) - Marketing Plans: How to Prepare Them, How to Use Them, 7a Edição, John Wiley & Sons Ltd. Osterwalder. A, Pigneur. Y., (2010), Business Model Generation, John Wiley & Sons.
  • Assessment

    Assessment

    Em avaliação contínua:
    - Trabalho de Grupo (escrito) - 40%
    - Trabalho de Grupo (apresentação) - 10%
    - Teste Escrito - 50%

    O Trabalho de Grupo será complementado com discussão oral, com a presença de todos os elementos do grupo.

    Nos momentos de apresentação, não são permitidos quaisquer meios de apoio escrito (papel ou telemóvel) - apenas o suporte usado para apresentar o trabalho é permitido (apresentação em Powerpoint ou qualquer outro formato).

    Sobre IA : nos trabalhos a desenvolver em que seja usado o recurso a ferramentas de Inteligência Artificial, para além da indicação da(s) ferramenta(s) usada(s) devem também ser inseridas as prompts/perguntas colocadas à máquina/ferramenta.

    A calendarização dos diversos momentos de avaliação será disponibilizada no Moodle.

    Nota mínima no Trabalho de Grupo e no Teste Escrito de 8,5 valores. Caso o estudante tenha alguma classificação abaixo da nota mínima estabelecida, reprova no regime de Avaliação Contínua,

    Em Exame de Recurso:
    - Os alunos realizarão um teste escrito que corresponde a 100% da nota final (nota mínima de aprovação de 9,5 valores).

    Adicionalmente poderão ser incluídas informações gerais, como por exemplo, referência ao tipo de acompanhamento a prestar ao estudante na realização dos trabalhos; referências bibliográficas e websites úteis; indicações para a redação de trabalho escrito...

SINGLE REGISTRATION
Lisboa 2020 Portugal 2020 Small financiado eu 2024 prr 2024 republica portuguesa 2024 Logo UE Financed Provedor do Estudante Livro de reclamaões Elogios