filmeu

Class Communication Planning

  • Presentation

    Presentation

    It is intended that students acquire awareness of the fundamentals, the functioning and the specificity of the company's commercial communication. It is intended that students master the process of creating and planning the communication of organizations and know how to use, at each moment, the various communication tools in an integrated and coherent way in a previously defined strategy
  • Code

    Code

    ULHT6354-23343
  • Syllabus

    Syllabus

    The Communication mix Definition and Types of Communication Strategies From advertising strategy to creative strategy Advertising Media planning Design and implementation of a multimedia communication campaign Campaign Evaluation Criteria  
  • Objectives

    Objectives

    It is intended that students master the process of creating and planning the communication of organizations and know how to use, at each moment, the various communication tools in an integrated and coherent way in a previously defined strategy. Students should be able to develop and implement a range of activities within commercial communication on a wide variety of platforms, testing their ability to integrate paid media into a global communication plan  
  • Teaching methodologies

    Teaching methodologies

    Use of software linked to real databases that allow students to plan with real financial and audience data
  • References

    References

    Anuário ¿Media e Publicidade 2023¿, (2024), Lisboa, Marktest Artigos a fornecer pelo docente Le Brochand, Bernard; Dionisio, Pedro; Rodrigues, Joaquim Vicente; Arnaud, Baynast (2010) Publicitor ¿ Comunicação 360º online ¿ offline, Lisboa: Publicações Dom Quixote, Z. W. Y., Chan, T. K. H., Chong, A. Y.-L., & Thadani, D. R. (2019). Customer engagement through omnichannel retailing: The effects of channel integration quality. Industrial Marketing Management, 77, 90¿101. Reis, Carlos Francisco de Sousa (2007) O Valor (Des)educativo da Publicidade. Coimbra: Imprensa da Universidade de Coimbra ¿ Volli, Hugo (2016), Semiótica da Publicidade - A Criação do Texto Publicitário, Lisboa: Edições 70.  
  • Assessment

    Assessment

    Descrição dos instrumentos de avaliação (individuais e de grupo) ¿ testes, trabalhos práticos, relatórios, projetos... respetivas datas de entrega/apresentação... e ponderação na nota final.

    Exemplo:

    Descrição

    Data limite

    Ponderação

    Plano de comunicação

    dd-mm-yyyy

    100%

         

     

     

    Adicionalmente poderão ser incluídas informações gerais, como por exemplo, referência ao tipo de acompanhamento a prestar ao estudante na realização dos trabalhos; referências bibliográficas e websites úteis; indicações para a redação de trabalho escrito...

     

SINGLE REGISTRATION
Lisboa 2020 Portugal 2020 Small financiado eu 2024 prr 2024 republica portuguesa 2024 Logo UE Financed Provedor do Estudante Livro de reclamaões Elogios